sunnuntai 2. lokakuuta 2016

Minä

Kuka olen?

Moikka! Mä oon Kaili ja oon 20-vuotias, pian 21. Opiskelen lastenohjaajaksi Turun Kristillisessä opistossa toista vuotta. Olen myös ylioppilas (2014). Menen suorittamaan tämän syksyn työssäoppimista Tallinnaan päiväkotiin kuudeksi viikoksi. 

Asun Turun keskustan läheisyydessä poikaystäväni kanssa pienessä kaksiossa. Perheeseeni kuuluu hänen lisäksi äiti,iskä ja kaksi pikkusiskoa sekä pikkusiskon hamsteri. Minulla on myös vanhempi siskopuoli. Olen syntynyt Turussa ja asunut täällä koko ikäni. 
Harrastuksia minulla ei juuri nyt ole, mutta heti kun on taas aikaa aion mennä maalauskurssille. Olen käynyt monta vuotta maalauskursseilla ja välineenäni ovat vesiliukoiset öljyvärit. Välillä käyn myös uimassa ja pidän paljon lukemisesta. 
Vapaa-ajalla hoidan lapsia. Minulla on nyt kolme perhettä, joiden lapsia hoidan iltaisin/viikonloppuisin ja lomilla. Rakastan olla lasten kanssa enkä voisi keksiä parempaa alaa itselleni. 

Miksi Tallinnaan?


Vanhempani ovat syntyneet Eestissä molemmat eli olen myös itse eestiläinen. Kotona ollaan aina puhuttu eestiä ja opin suomenkielen päiväkodissa. Olen kaksikielinen, mutta nyt kun olen muuttanut omilleni niin eestinkieli on kyllä päässyt pahasti ruostumaan. Poikaystävän kanssa puhutaan tietenkin suomea ja siskojenkin kanssa semmosta eestin ja suomen sekoitusta. 

Molemmat vanhemmat ovat syntyneet Tallinnassa, joten olen käynyt siellä ihan vauvasta asti joka vuosi. Tallinna on kuin toinen koti minulle. Meillä oli siellä ennen myös asunto, mutta myimme sen. Nykyään kun käymme siellä, yövymme isän vanhemmilla. 
Sukulaisia minulla on eestissä siis isän vanhemmat, isän veli, äidin äidin äiti, äidin äidin veljet ja sisko sekä siskopuoleni. Siskopuoleni on kaksi vuotta minua vanhempi ja kun olin kahdeksannella luokalla, hän suostutteli minut tulemaan puoleksi vuodeksi Tallinnaan kouluun. Asuin silloin isän vanhemmilla ja niin teen myös nyt. Itseasiassa se koulu, jossa silloin olin (Jakob Westholmi Gümnaasium) sijaitsee ihan lähellä sitä päiväkotia, johon olen nyt menossa. Saan taas seikkailla samoilla seuduilla. 

Valitsin Tallinnan, koska ei sitä enää tässä elämäntilanteessa pysty menemään sinne noin pitkäksi aikaa oikeasti muuttamatta sinne. On niin ihanaa päästä kotiin ja saada olla siellä kuusi kokonaista viikkoa. Saa nähdä sukulaisia ja isosiskoa ja tuttuja. Aion kyllä nauttia siitä ihan täysillä! Olen myös kuullut edellisiltä kävijöiltä, että se päiväkoti on tosi ihana ja työntekijät ovat mukavia ja avuliaita. Lisäksi osaan kieltä sekä tunnen Tallinnan aika hyvin, joten minun on aika helppo mennä sinne. Vaikka tottakai jännittää. Kielitaito on huonontunut ja uudet (työssäoppimis)paikat ovat aina jännittäviä. Mutta hyvin se varmasti menee ja ihan liian nopeasti.





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti